Cookie politik

Om hjemmesidens brug af cookies

Ostenfeld Revision ApS persondata – cookiepolitik


Privatlivspolitik


Vi prioriterer beskyttelsen af dine personoplysninger højt. Denne privatlivspolitik beskriver, hvordan
vi indsamler, anvender, opbevarer og beskytter dine personoplysninger, samt hvilke rettigheder du
har i forhold til dine data. Vores behandling af personoplysninger sker i overensstemmelse med
GDPR og databeskyttelsesloven.


Kontaktoplysninger på dataansvarlig:
Ostenfeld Revision ApS
Axeltorv 12 – 4700 Næstved
CVR: 36 07 12 81


mail: so@ostenfeld-revision.dk
Telefon: 55 72 44 11


Vi anvender denne type data om kunden
Vi anvender de persondata, som kunden giver os, for at vi kan løse den aftalte opgave. Det inkluderer
også de data, som fremgår af kundens skattemappe, i det omfang kunden giver os adgang til den.
Det drejer sig om oplysninger om kundens økonomiske, skattemæssige og forretningsmæssige
forhold.


Vi behandler kun nødvendige persondata
Vi indsamler, behandler og opbevarer kun de persondata, der er nødvendige i forhold til at løse de
aftalte opgaver. Det gælder i udgangspunktet Personbogen, Tinglysningsbogen, Erhvervsstyrelsen,
CVR-registret, SKAT og Ejerregisteret. Samt pas for kundekendskab


Derudover kan det være bestemt ved lovgivning, hvilken type data, der er nødvendig at indsamle og
opbevare for vores forretningsdrift. Det gælder fx bogføringsloven og hvidvaskloven (se nærmere
nedenfor i sidste afsnit).


Vi sletter persondata, når de ikke længere er nødvendige
Vi sletter persondata, når de ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som var årsagen til
indsamlingen. Det vil som udgangspunkt være efter endt kundeforhold. Kundedata til brug for
regnskabsmateriale opbevarer vi dog altid i mindst 5 år på grund af reglerne i bogføringsloven og
hvidvaskloven.


Videregivelse og overladelse af persondata
Vi videregiver og overlader persondata til samarbejdspartnere og andre aktører, hvis det er
nødvendigt for at opfylde aftalen, som vi har indgået med kunden.


Vi vælger nogle gange at benytte databehandlere, herunder udbydere af software, webhosting,
backup, sikkerhed og opbevaring. Når der anvendes databehandlere, sker det kun ud fra specifikke
formål, og det er stadig vores ansvar, at kundens oplysninger behandles i overensstemmelse med
gældende lovgivning og nærværende persondatapolitik.


Vi videregiver ikke persondata til formål, som ikke følger af aftalen – fx videregivelse til andre til brug
for deres markedsføring – medmindre vi har aftalt det med kunden i forbindelse med indsamlingen
eller indhenter samtykke fra kunden efter at have informeret denne om, hvad kundens data vil blive
brugt til. Kunden kan til enhver tid bede os stoppe videregivelsen af personoplysninger, uanset at
det er aftalt, eller kunden på anden vis har samtykket til det.
Vi indhenter dog ikke kundens samtykke, hvis vi er retligt forpligtet til at videregive persondata, fx
som led i en lovpligtig indberetning til en myndighed.


Hjemmel til behandling af personoplysninger
Vores behandling af personoplysninger er baseret på følgende retsgrundlag:


  • Opfyldelse af kontrakt: Behandlingen er nødvendig for at kunne opfylde den kontrakt, vi har
    indgået med vores kunder.


  • Retlig forpligtelse: Behandlingen er nødvendig for at overholde en retlig forpligtelse, herunder
    overholdelse af hvidvaskloven, bogføringsloven, revisorloven og andre relevante love.


  • Samtykke: I visse tilfælde indhenter vi dit samtykke, f.eks. til markedsføringsformål. Du kan til
    enhver tid trække dit samtykke tilbage.



Kunden har ret til at få adgang til sin persondata
Kunden har til en enhver tid ret til at få oplyst, hvilke data vi behandler om vedkommende, hvor de
stammer fra, og hvad vi anvender dem til. Kunden kan også få oplyst, hvor længe vi opbevarer
persondata, og hvem, der modtager data om kunden.


Adgangen kan dog være begrænset af hensyn til andre personers privatlivsbeskyttelse, til
forretningshemmeligheder og immaterielle rettigheder. Kunden kan gøre brug af rettigheder ved at
henvende sig til os.


Kunden har ret til at få unøjagtige persondata rettet eller slettet
Hvis kunden mener, at de persondata, vi behandler om kunden, er unøjagtige eller urigtige, kan
kunden naturligvis henvende sig til os og få dem rettet.


I nogle tilfælde vil vi have en forpligtelse til at slette persondata. Det gælder fx, hvis kunden trækker
sit samtykke tilbage. Hvis kunden mener, at data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål,
som vi indhentede dem til, kan kunden bede om at få dem slettet. Kunden kan også kontakte os,
hvis kunden mener, at persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen eller andre retlige
forpligtelser.


Kunden har ret til at gøre indsigelse mod vores behandling af persondata
Kunden har ret til at gøre indsigelse mod vores behandling af persondata. Kunden kan også gøre
indsigelse mod vores videregivelse af data til markedsføringsformål. Hvis kundens indsigelse er
berettiget, stopper vi med behandlingen og sletter kundens data, medmindre vi er forpligtet efter
lovgivningen til at opbevare dem.


Hvis kunden ønsker at bruge sin ret til dataportabilitet, vil kunden modtage persondata fra os i et
almindeligt anvendt format
Kunden har ret til at modtage de persondata, kunden har stillet til rådighed for os, og dem, vi har
indhentet om kunden hos andre aktører på baggrund af kundens samtykke.


Generelt om kundens brug af sine rettigheder
Hvis kunden ønsker at få adgang til data, få dem rettet eller slettet, eller at gøre indsigelse mod
vores databehandling, undersøger vi om det er muligt og giver kunden svar på sin henvendelse så
hurtigt som muligt og senest en måned efter, vi har modtaget henvendelse.


Ret til at klage til Datatilsynet
Kunden har ret til at klage til Datatilsynet, hvis kunden mener, at vores behandling af
personoplysninger ikke lever op til lovgivningens krav.


Indsamling af oplysninger i henhold til hvidvaskloven
Vi er forpligtet til at indsamle oplysninger efter reglerne i hvidvaskloven og i den forbindelse:


  • Indhentes identitets- og kontroloplysninger samt kopi af foreviste legitimations-dokumenter
    ved etablering af kundeforholdet.


  • Indhentes dokumentation for og registreringer af transaktioner, der gennemføres som led i en
    forretningsforbindelse eller en enkeltstående transaktion.


  • I tilfælde af mistanke om, at kunden begår hvidvask, vil der blive indhentet dokumenter og
    registreringer vedrørende gennemførte undersøgelser.


  • Oplyses om, at de indhentede oplysninger om kunden alene vil blive brugt til at opfylde revisors
    forpligtelser efter hvidvaskloven og ikke til fx markedsførings-formål.


  • Gøres opmærksom på, at oplysningerne kan blive videregivet til SØIK i tilfælde af mistanke om,
    at kunden antages er involveret hvidvask.


  • At kunden har ret til indsigt i de registrerede oplysninger.


  • At oplysningerne opbevares i 5 år og normalt vil blive slettet 5 år efter sidste engagement med
    kunden.


  • At kunden har ret til at få korrigeret fejlagtige oplysninger, som er registreret.



Indsamling af oplysninger via vores hjemmeside
Hvis man ønsker at bruge vores kontaktformular på vores hjemmeside, kan man skrive


  • Navnet på det firma, som man kommer fra
  • Navn
  • Telefon
  • E-mail
  • Besked


Vi bruger disse oplysninger til at kontakte den pågældende og sletter dem igen, når det ikke er
nødvendigt at opbevarer dem mere. Det vil ske umiddelbart efter, at dialogen er afsluttet og ikke ser
ud til at fortsætte.


Hvis dialogen ender med en aftale om en opgave, vil oplysningerne blive gemt i lighed med hvad der
gælder for andre oplysninger om kunder.